torsdag 24. desember 2009

Julemorgen i Thailand


GOD JUL ønskes til alle hjemme i Norge! Vi savner dere og er glade i dere.


Vi ligger jo noen timer foran dere, så her har klokka allerede rukket å bikke formiddag. Julemorgenen er jo alltid veldig spesiell og koselig hjemme i Norge, og Per-Erik har virkelig gjort sitt beste for at jeg skal ha det så koselig som mulig i dag, selv om vi ikke befinner oss i moderlandet.


Jeg våknet til en morgenfrisk kjæreste, som ønsket meg god jul, og lurte på om jeg hadde lyst til å ligge å dra meg en halvtime til. Det er jo alltid deilig, så jeg takket ja til den kosen. Så, etter at jeg våknet til liv, foreslo han at vi skulle åpne en pakke hver oss med en gang. Kjempeforslag! Vi valgte å åpne de pakkene vi visste inneholdt godteri, for man skal jo stappe sukker i trynet på julemorgenen. Plutselig måtte Per-Erik ut en liten tur, for så å komme tilbake med blomster til meg, som han hadde avtalt å hente klokka 10. Fin fyr altså!


Og ikke nok med det. Da jeg lå i senga, med smågodtskåla godt inne i armkroken, hører jeg plutselig en kjent lyd, som jeg raskt kunne identifisere som kjenningslåta til Tre nøtter til Askepott. Så da lå plutselig verdens heldigste jente i armkroken til verdens beste kjæreste, med verdens største bolle Candy King i mellom oss og så på verdens kjæreste juletradisjonsfilm. Jeg fikk se filmen for kanskje 15. gang, og besteste for første gang. Utrolig koselig!


Etter det fikk jeg servert nystekt eggerøre til grove knekkebrød med Våssafår og spekeskinke til frokost. Og i tillegg så ringte han det forrige hotellet vi bodde på, fikk lokalisert kjolen jeg glemte igjen der, og sørget for at den blir sendt hit til oss. Ei jente kan ikke be om mer. Hun kan faktisk ikke det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar